2. När & varför jag började rida

Min mamma har alltid haft hästar och då har det blivit en självklar het att jag också skulle börja rida :)
Jag tror att jag fick min första ponni dutchess när jag var fyra år, alltså 2002.
Haha den ponnyn kunde man inte sitta kvar länge på :')
Jag har extremt många minnen med henne och med kompisar som följde med på vilda turer.
Hon var inkörd så jag var ofta ute och körde henne med kompisar, jag var nog 9-10 år gammal då och dutchess var så stark! Sååå många gånger hon har skenat ut på åkrar och grejer med oss c':

Men sen 2008 så köpte vi Fabbe och vi hade kvar dutchess i 1 år till efter det, sen sålde vi henne.
DOm nya ägarna sa att dom skulle ha henne som sällskapshäst och att en liten tjej skulle komma och rida henne 1 gång i veckan.
Men bara någon månad efter (tror jag) så ringde dom och sa att dom hade sålt henne för att dom hade sålt hästen hon skulle vara sälskap till.
Vi blev väldigt förvånade att dom bara hade henne för att dom hade en annan häst som hon skulle vara med.

Men iaf så blev hon såld flera gånger och nu har jag ingen aning var hon är. hon kan vara var som helst.


Nu vet ni lite om min första häst också :)
Det var inte meningen att skriva såhär långt men whatever läs inte om du inte vill.

Jag har ingen på henne på denna datorn men jag ska försöka fixa en snart :)

Bye bitchesss! (L)
Postat av: ligia

Det låter ledsamt! men hoppas hon har det bra. det måste vara roligt att rida, ha d!

2011-11-05, 19:54:14 - URL: http://ligia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!